Connect with us

Улс төр

🟥 Х.Нямбаатар vs 🟦 Ж.Золжаргал

Published

on

📝 Оршил

Сүүлийн өдрүүдэд нийслэл Улаанбаатарын утаатай тэмцэх бодлого, төсвийн зарцуулалт, тендерийн ил тод байдалтай холбоотой маргаан улс төрийн анхаарлын төвд орлоо. Нийслэлийн Засаг дарга бөгөөд хотын дарга Х.Нямбаатар, УИХ-ын гишүүн Ж.Золжаргал нарын дунд үүссэн энэ мэтгэлцээн нь нийтийн хөрөнгийг хэрхэн зөв зохистой зарцуулах, утаатай тэмцэх бодлого нь үр дүнтэй эсэхийг хөндөж буй асуудал юм.

🟥 1. Х.Нямбаатар: “Шантаажчид нийслэлийн ажлыг гацааж байна”

Хотын дарга Х.Нямбаатар олон нийтэд хандан мэдэгдэл хийхдээ “нийслэлийн бүтээн байгуулалт, бодлогын ажил байнга шантааж, зохион байгуулалттай дарамтад өртөж байна” хэмээн байр сууриа илэрхийлсэн. Тэрээр:

  • Нийтийн тээвэр, инженерийн шугам, цахилгаан хангамж зэрэг төсөл хэрэгжүүлэхэд “тодорхой бүлэглэлүүд санаатайгаар саад болж байна” гэж үзэж буйгаа онцлов.

  • “Төсвийн хөрөнгө оруулалтыг үр ашигтай, ил тод зарцуулна гэдэг дээр хүчтэй эсэргүүцэл, улстөржилт, шантааж” тулгарч байгаа талаар мэдэгдсэн.

  • Түүнтэй холбоотойгоор “Эко автомашин импортлогчдын холбоо” нэр бүхий иргэд, аж ахуйн нэгжүүд шүүхэд гомдол гаргаж, түүний дансыг 1 тэрбум төгрөгөөр битүүмжлүүлсэн байна. Үүнийг Х.Нямбаатар “улс төрийн хариу арга хэмжээ” гэж тодорхойлж, “надад 1 тэрбум төгрөгийн хөрөнгө байхгүй” хэмээн мэдэгджээ.


🟦 2. Ж.Золжаргал: “226 тэрбумын нүүрс авах нь буруу, хууль зөрчсөн”

Нөгөө талд, УИХ-ын гишүүн Ж.Золжаргал нийслэлийн хэрэгжүүлж буй нүүрс худалдан авах тендерийн бодлогыг хатуу шүүмжилж байна. Тэрбээр:

  • 2023-2024 онд БНХАУ-аас 226 тэрбум төгрөгөөр коксжсон нүүрс импортлох шийдвэрийг буруу гэж үзсэн.

  • Энэ нь УИХ-ын 2022 оны тогтоолд заасан “утаат түлшинд төсвийн хөрөнгө зарцуулахгүй” гэсэн заалтыг зөрчиж байгаа бөгөөд хууль бус гэж мэдэгдсэн.

  • Өнгөрсөн онд 115 мянган тонн хагас коксжсон нүүрс 177 тэрбум төгрөгөөр худалдан авсан ч утаа буурсан бодит үр дүнгүй, өндөр өртөгтэй гэж шүүмжилжээ.

  • “Хятад нүүрс нь лабораторийн хувьд утаа багатай боловч бодит хэрэглээнд үр дүнгүй, хөрсөнд хортой нөлөө үзүүлж болзошгүй” гэж анхааруулсан.


⚖️ 3. Зөрчилдөөн юуг илтгэж байна вэ?

Үзэл бодол Х.Нямбаатар Ж.Золжаргал
Бодлогын гол цөм Ил тод тендер, хөрөнгө оруулалт Төсвийн мөнгийг үр ашигтай, хууль ёсоор зарцуулах
Нүүрсний тухай байр суурь Утаатай тэмцэх, дулааны тэнцвэрт ашигтай Үр дүнгүй, өндөр өртөгтэй, хууль зөрчсөн
Эсэргүүцлийг хэрхэн хардаг вэ? Шантааж, гацаалт Хариуцлага нэхсэн шаардлага

🔍 4. Нийтийн эрх ашгийн тэнцвэр ба улстөржилт

Энэ маргаан хоёр түвшинд өрнөж байна:

  • Бодлогын хувьд: Утаатай тэмцэх нэрийн дор хөрөнгө оруулалтын үр ашиг, тендерийн ил тод байдал үнэхээр хангагдаж байна уу?

  • Улс төрийн хувьд: Хотын даргын эсрэг ажил хийж чадахгүй болгох “шантажийн схем” ажиллаж байна уу, эсвэл төсвийн хууль бус зарцуулалтад хяналт тавих Улсын Их Хурлийн гишүүний үүрэг хэрэгжиж байна уу?


Дүгнэлт

Нийслэлийн засаг даргын хэрэгжүүлж буй бодлого, УИХ-ын гишүүний шүүмжлэл хоёрын хоорондын зөрчил нь Монгол Улсад нийтийн хөрөнгийг хэрхэн зарцуулах ёстой вэ?, төр, засгийн хариуцлага хэн дээр байдаг вэ? гэдэг томоохон асуултыг хөндөж байна. Улс төрийн байр сууриас ангид, бодит үр ашиг, бодлогын тогтвортой байдлыг нэн тэргүүнд тавих нь нийтийн эрх ашигт нийцнэ.

Дэлгэрэнгүй
Сэтгэгдэл үлдээх

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Улс төр

Чуулган: Алт-3 аян хэрэгжүүлэхийг дэмжиж, баталлаа

Published

on

УИХ-ын чуулган өнөөдөр хаалтаа хийх бөгөөд нийт 22 хуулийн төслийг эцэслэн баталж байна.Тухайлбал,

Монгол Улсын нэгдсэн төсвийн 2025 оны төсвийн хүрээний мэдэгдэл, 2026-2027 оны төсвийн төсөөллийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 73 УИХ-ын гишүүн дэмжлээ.

Аж ахуйн нэгжийн орлогын албан татварын тухай хуульд нэмэлт оруулахыг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 29 гишүүн дэмжиж, дэмжигдсэнгүй. Хуулийн төслийг буцаалаа.

Монгол Улсын 2025 оны Төсвийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төсөлтэй хамт өргөн мэдүүлсэн хууль тогтоолын төслүүдийг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 64 УИХ-ын гишүүн дэмжиж, дэмжигдсэнгүй.

Алт-3 аяныг хэрэгжүүлэх УИХ-ын тогтоолын төслийг батлах санал хураалт явуулж, 53 гишүүн дэмжлээ.

Харьяатын тухай хуульд нэмэлт оруулах тухай хуулийн төсөл болон хамт өргөн мэдүүлсэн хуулийн төсөл эцэслэх батлах санал хураалт явуулж, 68 гишүүн дэмжлээ.

Хамт өргөн мэдүүлсэн Ажиллах хүчний шилжилт хөдөлгөөний тухай хуулийг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 67 УИХ-ын гишүүн дэмжлээ.

Төсвийн тогтвортой байдлын тухай нэмэлт оруулах тухай хуулийг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 72 гишүүн дэмжлээ.

Хот байгуулалтын тухай хуулийн төслийг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 67 гишүүн дэмжлээ.

Барилгын тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулахыг эцэслэн батлах санал хураалтаар 73 гишүүн дэмжлээ.

Хот суурин газрыг дахин хөгжүүлэх тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулахыг эцэслэн батлах санал хураалтаар 70 гишүүн дэмжлээ.

Хот тосгоны эрх зүйн байдлын тухай хуульд нэмэлт оруулах тухай эцэслэн батлах санал хураалтаар 71 гишүүн дэмжлээ

Түгжрэлийн тухай хуулийн төслийг эцэслэн батлах санал хураалт явуулж, 61 УИХ-ын гишүүн дэмжлээ.

Дэлгэрэнгүй

Улс төр

Засгийн газраас шуурхай авч хэрэгжүүлэх зарим арга хэмжээний тухай Ерөнхий сайдын албан даалгавар гарлаа

Published

on

Засгийн газрын ээлжит хуралдаан 2025 оны долоодугаар сарын 9-нд болж дараах шийдвэрүүдийг гаргалаа. 
Засгийн газраас шуурхай авч хэрэгжүүлэх зарим арга хэмжээний тухай Монгол Улсын Ерөнхий сайдын Албан даалгавар гарлаа
Монгол Улсын Засгийн газраас шуурхай авч хэрэгжүүлэх зарим арга хэмжээний тухай Ерөнхий сайдын Албан даалгавар гарлаа. 
Ерөнхий сайд бизнест ээлтэй, ажил хөдөлмөр эрхэлж байгаа хэнийг ч алагчилж үзэхгүй дэмждэг, авлига, хүнд суртлаас ангид, чадахуйн зарчимд суурилсан, ард түмэндээ үйлчилдэг цомхон, чадварлаг нийтийн албыг бэхжүүлэх зорилгоор Ерөнхий сайдаар томилогдсоноос хойш Засгийн газрын гишүүд, бүх шатны байгууллага, албан тушаалтан, аймаг, орон нутгийн удирдлагуудад хууль тогтоомжийг хэрэгжүүлж, ажлын арга барилдаа эрс өөрчлөлт гаргах хугацаатай үүргийг өгөөд байгаа юм. Энэхүү Албан даалгаврын хэрэгжилт, биелэлтэд хатуу хяналт тавьж, хууль зөрчсөн, хүнд суртал гаргасан албан тушаалтнуудад хариуцлага тооцож, иргэдэд ил тод, нээлттэй мэдээлж ажиллах  болно гэдгээ Засгийн газрын хуралдааны үеэр илэрхийллээ. 
Иргэдээ сонсож, зовлон, жаргалыг нь ойлгон, төрийн үйлчилгээг хуулийн дагуу шуурхай, алагчилгүй үзүүлдэг зарчим, журам төрийн албанд тогтож, хэвших учиртай. Ажлын байр шинээр бий болгоход шаардлагатай гадаад, дотоодын хөрөнгө оруулалтыг бүх талаар дэмжиж, хүнд суртал, шат дамжлагыг халах, хөрөнгө оруулагчдад, ажил, хөдөлмөр эрхэлж буй иргэдэд саад дарамт учруулж байгаа этгээдүүдэд хууль, журмын дагуу хариуцлага тооцож байх Шуурхай багийг Засгийн газрын түвшинд байгуулж ажиллуулна гэлээ.
Цомхон, чадварлаг, бүтээмжтэй төрийг төлөвшүүлэх төрийн албаны шинэтгэлийг эхлүүлж, нийт төрийн албан хаагчдын дунд мэргэжлийн үнэлгээ буюу аттестатчилал зохион байгуулна. Чаддаг нь ажиллаж, чаддаггүй нь төрийн албыг орхих ёстой. Төрийн албаны хэмжээнд дөнгөж 53.8 хувьд нь ажиллаж байгаа Ёс зүйн дэд хороодыг бүх шатанд гүйцээн байгуулж, ажлын чанар, үр нөлөөг ч нэмэгдүүлнэ.
Төрийн чиг үүргийг оновчтой тогтоох, давхардал, хийдлийг арилгаж, хариуцлагыг тодорхой болгох, төсвийн хэмнэлтийг хэрэгжүүлэх бодлогын хүрээнд шинэ Засгийн газар эмхлэн байгуулагдсанаас хойш зөвхөн хороо, комисс, зөвлөл, сан, төслийн нэгжүүдийг татан буулгахаар шийдвэрлэсний үр дүнд 69.9 тэрбум, нийт төрийн хэмнэлтийн бодлогын хүрээнд хоёр их наяд 44 тэрбум төгрөгийг хэмнэх бодитой шийдвэр гарган ажиллаж байна. Мөн төсвийн сахилга бат, хариуцлагыг нэмэгдүүлэх зорилгоор Монгол Улсын 2024 оны нэгдсэн төсвийн гүйцэтгэлд Үндэсний аудитын газраас хийсэн аудитаар “сөрөг”, “дүгнэлт гаргахаас татгалзсан”, “хязгаарлалттай” дүгнэлт авсан албан тушаалтнуудад хуулийн дагуу зохих хариуцлага тооцож ажиллана.
Төрийн албаны ажлын бүтээмжийг нэмэгдүүлж, цахим шилжилтийг эрчимжүүлэх, шийдвэр гаргалтад хиймэл оюун ухаан, их өгөгдлийг ашиглаж, инновац, шинэ технологийг нэвтрүүлнэ. Төрийн бүтээмжийг нэмэгдүүлж, үндэсний цахим шилжилтийг эрчимжүүлэх зорилгоор “Digital first” бодлого хэрэгжүүлнэ.
Хувийн хэвшлийн хийх боломжтой ажлыг төр хийхгүй байх зарчим чанд баримталж, төрийн зарим үйлчилгээний чиг үүргийг хувийн хэвшил, мэргэжлийн холбоод, төрийн бус байгууллагаар гүйцэтгүүлж, эдийн засаг дахь хувийн хэвшлийн оролцоог нэмэгдүүлнэ.
Нийтийн мэдээллийн ил тод байдлын тухай хуулийн дагуу мэдээллийг байнга ил тод, нээлттэй байлгах үүргийн биелэлтэд харьяа байгууллага, хуулийн этгээдийн хэмжээнд тогтмол хяналт тавьж, зөрчсөн этгээдэд хариуцлага тооцож ажиллана.
Салбар бүрийн зөвшөөрөл олгох, бүртгэх, сунгах, шат дамжлагын тоог 50 хувиар бууруулж, тайлан мэдээ хүлээн авах, төлбөр хураамж төвлөрүүлэх, зөвшөөрөл эзэмшигчид тавих явцын хяналтыг сайжруулах, төрөөс зөвшөөрөл авах хүсэлтэд 14-21 хоногийн дотор хариу өгдөг, уг хугацаа өнгөрвөлзөвшөөрөл олгосонд тооцох зарчмыг бодитоор хэрэгжүүлнэ.
Хяналт шалгалтын давхардлыг арилгах, салбарын хяналт шалгалтын системийг ашиглалтад оруулах, хяналт шалгалтын тогтолцоог сайжруулах асуудлыг 100 хоногт багтаан шийдвэрлэнэ гэдгээ Ерөнхий сайд албан даалгавартаа тусгажээ.
Дэлгэрэнгүй

Улс төр

Японы Эзэн Хаан Нарүхито “Монгол Коосэн технологийн коллеж”-д зочиллоо

Published

on

Монгол Улсын Ерөнхийлөгч Ухнаагийн Хүрэлсүхийн урилгаар төрийн айлчлал хийж буй Япон Улсын Цог Жавхлант Эзэн Хаан Нарүхито Техник, технологийн дээд сургуулийн харьяа “Монгол Коосэн” технологийн коллежид зочиллоо.

Эзэн Хаан Нарүхито коллежийн механик инженерчлэлийн ангиар зочлон багш, сурагчидтай уулзаж, чөлөөт ярилцлага хийлээ.

“Монгол Коосэн технологийн коллеж” нь Японы “коосэн” технологийн коллежийн хөтөлбөрийг загвар болгон технологи, инженерийн сургалт, судалгаа, аж үйлдвэрлэлийн салбарт “ноу-хау” нэвтрүүлдэг.

Суурь боловсролтой хүүхэд, залуучуудыг 5 жилийн хугацаанд сургаж инженер бэлтгэдэг юм.

Монгол Улсын Засгийн газар, Японы Олон улсын хамтын ажиллагааны байгууллага (ЖАЙКА) хооронд 2014 онд байгуулсан зээлийн хэлэлцээрийн дагуу Боловсролын яамнаас “Инженер, технологийн дээд боловсрол” (1000 инженер) төслийг амжилттай хэрэгжүүлээд байна.

Манай улсад нэн шаардлагатай өндөр ур чадвар бүхий инженер, технологийн мэргэжилтэн бэлтгэх, инженерийн боловсролын чанарыг дээшлүүлэх, багшлах боловсон хүчний нөөцийг бэхжүүлэх, сургалт, судалгааны орчныг шинэчлэн сайжруулах төсөл хэрэгжүүлдэг.

Төслийн хүрээнд бакалаврын хамтарсан хөтөлбөрөөр 292, “коосэн” хөтөлбөрөөр 177, магистр 37, доктор 104, зэргийн бус богино хугацааны сургалтаар 488, нийт 1,098 оюутан, багш судлаач Японд боловсрол эзэмшиж, төгсөгчдийн 96 хувь нь мэргэжлийнхээ дагуу ажиллаж байна.

Одоогийн байдлаар Улаанбаатар хотноо ШУТИС-ийн харьяа “Технологийн коллеж”, “Монгол Коосэн технологийн коллеж”, “Шинэ Монгол технологийн коллеж” гэсэн гурван “коосэн” байдаг. Мөн Дархан-Уул, Орхон, Өмнөговь аймагт гурван “коосэн” үйл ажиллагаа явуулж байна.

Дэлгэрэнгүй

Трэнд

© 2025 ГҮРЭН НЬЮС МЕДИА ГРУПП. БҮХ ЭРХ ХУУЛИАР ХАМГААЛАГДСАН.