Connect with us

Бизнес

UFC ба Meta компаниуд олон жилийн хугацаатай, олон сая ам.долларын ивээн тэтгэгчийн гэрээ байгуулжээ

Published

on

UFC болон Meta нарын байгуулсан түншлэл нь компанийн бүх салбарыг хамарна гэж мэдээллээ. Үүнд Meta AI, Meta нүдний шил, Meta Quest төхөөрөмж, Facebook, Instagram, WhatsApp болон Threads платформууд багтана. Санхүүгийн тодорхой нөхцлүүдийг нийтэд дэлгээгүй байна.

Meta нь UFC-ийн “албан ёсны хөгжөөн дэмжигчдийн технологийн түнш” болох бөгөөд UFC-ийн pay-per-view болон “Fight Night” үйл ажиллагаануудад Octagon ринг дээр Meta-ийн брэндийг байрлуулах ажээ.

“Марк болон Meta компанийн баг UFC-ийн фенүүдийг гайхшруулах зүйлийг хийх болно” гэж UFC-ийн ерөнхийлөгч, гүйцэтгэх захирал Дана Уайт CNBC-д өгсөн мэдэгдэлдээ хэлсэн байна.

Meta-тай байгуулсан энэ түншлэл нь UFC-ийн медиа эрхийн хэлэлцээнээс тусдаа асуудал бөгөөд уг хэлэлцээ энэ дөрөвдүгээр сарын сүүлчээр эхлэхээр төлөвлөгдөж байна. UFC-ийн одоогийн түнш ESPN-тэй хийсэн онцгой хэлэлцээ хийх цонх дөрөвдүгээр сарын 15-нд дуусах бөгөөд ESPN энэ хугацаанд гэрээгээ сунгах төлөвгүй байгаа талаар CNBC өмнө нь мэдээлж байв.

TKO группийн дэлхийн түншлэлийн албаны захирал Грант Норрис-Жонс хэлэхдээ, 2024 оны хоёрдугаар хагасаас Meta компанитай ивээн тэтгэгчийн гэрээний талаар хэлэлцэж эхэлсэн бөгөөд UFC өөр өөр бизнесийн салбарын олон түнштэй ярилцсаны эцэст Meta нь UFC-д шаардлагатай зүйлсийн дийлэнхийг хангаж чадна гэж дүгнэсэн байна.

“Meta нь бидний албан ёсны маркетингийн түнш, хиймэл оюун ухаантай нүдний шилний түнш, ухаалаг төхөөрөмжийн түнш, нийгмийн сүлжээний албан ёсны түнш болно” гэж Норрис-Жонс хэлсэн бөгөөд “Тэд манай экосистемд маш том хөрөнгө оруулалт хийж байна” гэжээ.

Meta-ийн Threads платформ дээр зөвхөн UFC-д зориулсан онцгой контент нийтлэгдэх ба шууд дамжуулалтын үеэр дурдагдах болно. Мөн ирэх 3-9 сарын хугацаанд цуврал шинэ мэдэгдлүүд хийгдэхээр ажиллаж байгаа бөгөөд Meta-ийн технологийг ашиглан шинэ UFC тулаанчдын эрэмбэлэх системийг танилцуулах талаар ч дурдсан байна.

Цукербергийн холимог тулааны спортод дуртай байдал

Meta-ийн үүсгэн байгуулагч, гүйцэтгэх захирал Марк Цукерберг болон Дана Уайт нар энэ гэрээний нөхцлийг шууд хэлэлцээгүй ч тэдний ойр харилцаа гэрээ байгуулахад эерэг нөлөө үзүүлсэн гэж Норрис-Жонс хэлсэн байна. Цукерберг UFC-ийн олон арга хэмжээнд биечлэн оролцож байсан ба холимог тулааны спортоор өөрөө ч хичээллэдэг.

Тэрээр нэгдүгээр сард Жо Роганы подкаст дээр ярилцахдаа, “компанийн соёл илүү эрэгтэйлэг энергитэй байвал ашигтай” хэмээн хэлж байжээ.

“Довтолгооны соёлыг тодорхой хэмжээнд дэмждэг байх нь өөрийн гэсэн давуу талтай” гэж Цукерберг Роганы подкаст дээр хэлсэн байна. Meta компанийн жилийн эцсийн тайланд ч Цукербергийн тулааны спортод дуртай байдлыг “эрсдэл” хэмээн онцолж байсан юм.

Дэлгэрэнгүй
Сэтгэгдэл үлдээх

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Бизнес

“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК 32.0 мянган тонн коксжих нүүрс арилжлаа

Published

on

“Эрдэнэс Тавантолгой” ХК 2025 оны долоодугаар сарын 03-ны өдөр Монголын Хөрөнгийн Биржээр дамжуулан таван багц буюу 32 мянган тонн коксжих нүүрс БНХАУ-ын Ганцмод боомт хүргэж өгөх нөхцөлөөр амжилттай арилжааллаа.

Арилжаанд таван оролцогч оролцож 87.00 ам.долларт хэлцэл хийгдлээ. Биржийн арилжаа эхэлснээс хойш нийт 136 удаагийн арилжаагаар 2.9 тэрбум ам.долларын үнэлгээ бүхий 26.3 сая тонн нүүрс борлуулсан үзүүлэлттэй байна.

Дэлгэрэнгүй

Бизнес

Топ 100-д уул уурхайн салбар давамгайлж байна

Published

on

By

Монгол Улсын нэр хүндтэй “ТОП-100 аж ахуйн нэгж”-ийг Монголын Үндэсний Худалдаа Аж Үйлдвэрийн Танхимаас (МҮХАҮТ) уламжлал болгон нэрлэснээс Оюу Толгой ХХК 2023 оноос хойш гурав дахь жилдээ дараалан нэгдүгээр байрт эрэмбэлэгдлээ. Уул уурхайн салбарын гигант энэхүү компанийн амжилт нь зөвхөн санхүүгийн үзүүлэлт бус, экспортын орлого, татвар, ажиллах хүчний тоо зэргийг харгалзсан цогц үнэлгээний үр дүн юм.

Уул уурхайн ноёрхол

Шинэ жагсаалтыг уул уурхайн гурван компани тэргүүлж, тэдний араас гурван арилжааны банк оржээ. Салбарын хувьд:

  • Уул уурхай, олборлолт – 28 компани

  • Худалдаа, үйлчилгээ – 26 компани

  • Банк, санхүү – 10 гаруй компани

  • Бусад салбар – Үлдсэн 36 компани

Энэ нь уул уурхайн салбар Монголын эдийн засгийн хөшүүрэг хэвээр байгааг бататгаж байна.

Шинээр цойлсон тоглогчид

  • Премиум Нексус ХК: 1 байр урагшлан Топ 10-т бат сууриа хадгаллаа

  • GS25 сүлжээг ажиллуулдаг Дижитал Концепт ХХК: 5 байр урагшилж 13-д бичигдэв

Эдгээр нь жижиглэн худалдаа, франчайзингийн чиглэлд хүч түрэн гарч буй шинэ үеийн төлөөлөгчид юм.

Онцлох байр шилжилтүүд

  • Номин Тав Трейд ХХК: 32 байр урагшилж 17-р байрхамгийн их ахицтай компани

  • Хүрэн Толгой Коал Майнинг ХХК: 30 байр ухарч 24-р байрхамгийн их ухарсан компани

Төрийн өмчийн төлөөлөл

  • Эрдэнэс Тавантолгой ХК төрийн өмчийн компаниудыг дахин тэргүүлэв

  • Бусад төрийн өмчит компаниуд дунджаар дээгүүр байрыг хадгалсаар байна

Топ 100-ын эдийн засгийн үр нөлөө

МҮХАҮТ-ийн мэдээлснээр:

  • Нэрлэсэн ДНБ-ийн 69 хувийг бүрдүүлж байна

  • Ажиллах хүчний 6.5 хувь буюу 87,500 хүн эдгээр компаниудад ажиллаж байна

Энэ нь Топ 100 компанийн эдийн засагт үзүүлж буй асар их нөлөөллийг илтгэж байна.

Дэлгэрэнгүй

Бизнес

Монгол Улсад бие даасан Худалдааны яам байгуулах цаг нь иржээ

Published

on

By

Монгол Улс олон улсын худалдааны өрсөлдөөнд хөл нийлүүлэн алхах, дотоодын бизнес эрхлэгчдээ илүү бодлогын түвшинд дэмжих шаардлагатай цаг үе ирээд байна. Тиймээс худалдаа, бизнесийн асуудалд онцгой анхаарал хандуулдаг бие даасан Худалдааны яамыг байгуулах нь чухал хэрэгцээ хэмээн салбарын мэргэжилтнүүд үзэж байна.

Худалдааны бодлого “ганцаардаж” байна
Одоогоор Монгол Улсын худалдаа, үйлдвэрлэлийн бодлогыг Хүнс, хөдөө аж ахуй, хөнгөн үйлдвэрийн яам, Гадаад харилцааны яам, мөн Хүнс, хөдөө аж ахуйн бирж, Гааль, Татвар, Стандартчилал зэрэг байгууллагууд хэсэгчлэн хариуцдаг. Гэвч нийтлэг уялдаа, төвлөрсөн бодлого үгүйлэгдэж, бизнес эрхлэгчид, экспортлогчид олон шат дамжлага давж, тулгамдсан асуудлаа шийдвэрлүүлэхэд хүндрэлтэй байгаа нь бодлогын түвшинд хоцрогдож байгааг харуулж байна.

Худалдааны хуулийн “цоорхой” байдал
Монгол Улсын Худалдааны тухай хууль нь 2004 онд батлагдсан бөгөөд өнөөдрийг хүртэл их хэмжээний шинэчлэл хийгдээгүй. Энэхүү хууль нь:

Дотоод худалдаа, жижиглэн болон бөөний худалдааны зохицуулалт сул;

Онлайн худалдаа, платформын эдийн засгийг тусгаагүй;

Гадаад худалдаанд оролцогчдын эрх, үүрэг, татварын зохицуулалт тодорхойгүй;

Экспорт, импортын зохицуулалтад олон улсын гэрээний хэрэгжилт сул тусгасан;

гэх мэт шинэ зах зээл, технологийн эринтэй зохицох боломжгүй болж, амьдралаас хоцорсон байна.
Дэлхийд зөвхөн худалдааны чиглэлд онцгойлсон бие даасан яам‑тай орнуудын онцлох жишээнүүд:

Хятад – Ministry of Commerce (MOFCOM). Гадаад болон дотоод худалдаа, хөрөнгө оруулалт, арилжааны асуудлыг нэг дор тусгайлан хариуцдаг эрх бүхий яам .

Пакистан – Ministry of Commerce. Худалдааны бодлого, экспорт, импорт, худалдааны гэрээ зэрэгт төвлөрсөн засгийн газрын яам .

Бангладеш – Bangladesh Ministry of Commerce. Олон улсын болон дотоод худалдааны бодлогыг зохицуулахуйц тусгай яам .

Камбоджа – Ministry of Commerce (Cambodia). Гадаад худалдаа, дотоод хэрэгцээ, импорт/экспортын зохицуулалтад чиглэсэн тусгай яам english.mofcom.gov.cn

Тайланд – Ministry of Commerce (Thailand). Худалдаа, гадаад зах зээл, худалдааны статистик, зөвшөөрөл, дотоод зах зээлийг зохицуулдаг бие даасан яам .

🎯 Юу нь давуу вэ?
Эдгээр яамдын онцлог, Монголд хэрэгтэй боломжууд:

Тодорхой чиг үүрэг: Бүх худалдаа, экспорт, импортын үйл ажиллагааг нэгж байнга, төвлөрсөн төвшинд бодлогожуулдаг.

Гэрээ хэлцэлд нэг цонхоор хандах: Олон улсын худалдааны гэрээ, WTO зэрэгт оролцоод биржрүү гаргахад тодорхой нэг яам хариуцдаг.

Экспорт, хөрөнгө оруулалтыг шуурхай дэмжих: Шинэ зах зээл, бизнес хэрэгцээнд түргэн арга хэмжээ авах идэвхтэй институци байдаг.

Дотоод хяналт, зөвшөөрөл, үнийн мэдээллийг стандартчилалтай хянах: Жишээ нь, гадаад зах зээлээс импортыг хянах, үнэлгээ, статистикийг нэг төсөвтэй удирдах боломжтой.

📌 Дүгнэлт
Дээрх жишээнүүдээс харахад худалдааны яам нь зөвхөн үнэ, татвар, экспорт/импорт бус гадаад худалдааны бүх үүргийг нэг дор төвлөрүүлсэн, үйл ажиллагаа нь хурдан, бодлого нь уялдаа сайтай институци болж чаддаг. Монгол Улсад ийм хэлбэрийн бие даасан яам байгуулагдсанаар:

Худалдаанд хариу арга хэмжээ үзүүлэх хурд, боломж эрс нэмэгдэнэ.

Олон улсын түвшний гэрээ, эвсэлд оролцох чадамж нь сайжирна.

Бизнес эрхлэгчид, хөрөнгө оруулагчдын итгэл өсөн нэмэгдэнэ.

Эдгээр жишээнүүдээс сурч, худалдааны чиглэлд монголчуудад илүү оновчтой бодлого хэрэгтэй юм.

Дэлгэрэнгүй

Трэнд

© 2025 ГҮРЭН НЬЮС МЕДИА ГРУПП. БҮХ ЭРХ ХУУЛИАР ХАМГААЛАГДСАН.