Технологи
Азийн өвлийн наадмын үеэр АНУ цахим халдлага хийх гэж оролджээ

Хятадын Үндэсний компьютерийн вирусын халдвараас урьдчилан сэргийлэх, хянах технологийн үндэсний инженерийн лаборатори Пүрэв гаригт (2025.04.03) Харбин хотод болсон Азийн өвлийн IX наадмын үеийн тайланг нийтэлжээ. Уг тайланд хоёрдугаар 7-14-ний хооронд болсон Азийн өвлийн наадмын мэдээллийн системд 270 мянга гаруй удаа халдлага үйлдэх гэж оролдсон гэж бүртгэгджээ. Мөн дийлэнх нь АНУ-ын явуулсан цахим халдлага байсан гэж онцлон тэмдэглэгдсэн байна.Тодорхойлогдсон халдлагын 170864 нь АНУ-аас ирсэн бөгөөд энэ нь нийт халдлагын 63 хувь бол Сингапураас 14.97 хувь, Нидерланд 4.95 хувь, Герман 2.47 хувь, Өмнөд Солонгос 0.47 хувь байна.Статистикийн мэдээгээр Азийн өвлийн наадмын үеэр нийт 12602 өндөр эрсдэлтэй вирус тараадаг “IP” хаягийг хориглож чаджээ. Мэргэжилтнүүдийн үзэж буйгаар, АНУ нь Хэйлунжан мужийн мэдээллийн чухал дэд бүтцэд халдах олон IP хаягтай байсан тул нийт халдлагын тоо бусад орноос ирэх халдлагаас харьцангуй өндөр байжээ. Түүнчлэн уг тайланд дурдсанаар Америкийн тагнуулын агентлагууд Хятадын технологийн томоохон аж ахуйн нэгжүүдийн эсрэг кибер халдлага үйлдэхдээ Нидерланд, Герман зэрэг Европын орнуудад байрлах “cloud” системийг ашигладаг байна.Хятадын кибер аюулгүй байдлын алба эдгээр халдлагийн эх сурвалжийг тодорхойлох гэж оролдож байгаа ч АНУ-ын засгийн газрын дэмжлэгтэй байсан гэж сэжиглэж буй. Мөн олон улсын спортын арга хэмжээний үеэр цахим халдлага үйлдэж буйг гүнээ буруутгаж, олон нийтийн аюулгүй байдалд халдсантай адил гэж үзэж буйгаа мэдэгджээ.
Дэлхий
🚀 Хятадын түүхэн дээд амжилт — 157.79 км хурдны замыг хиймэл оюун ухаанаар бүтээлээ

Хятад улс анх удаа хүний оролцоогүйгээр, зөвхөн хиймэл оюун ухаан, робот, дрон ашиглан 157.79 км урт хурдны замыг бүтээн байгуулжээ. Энэ төсөл нь Хөхөнгө–Гонконг–Макао хурдны замын нэг хэсгийг хамарч, дэлхийн бүтээн байгуулалт, дэд бүтцийн салбарт нэгэн шинэ эрин үе эхлүүлж байна.
🛠️ Технологийн нэгдэл ба үйл явц
-
Автоном төхөөрөмжүүдийн баг хамт:
Сany Heavy Industries, China Railway 11th Bureau зэрэг төрийн компаниуд хамтарч, 20 метр өргөнтэй, 13‑тн ган дугуйт болон 30‑тн резин дугуйт роллеруудыг ашигласан. Эдгээр нь GPS болон Beidou сүлжээний тусламжтайгаар миллиметрийн нарийвчлалтайгаар ажилласан байна. -
Дронуудын оролцоо:
Байршил тогтоох, хяналт шалгалт, талбайн хэмжилт, материал тээвэрлэх зэрэгт дронууд ашиглагдаж, хяналтын болон ажилын нарийвчлал сайтай хийж гүйцэтгэжээ. -
Нарийн зохион байгуулалт:
Ажлыг 1+3+3+3 гэдэг схемээр зохион байгуулж, пэйвер–роллеруудыг алгоритмын удирдлагаар уялдуулан ажиллуулсан нь замын ирмэг хүртэл “zero trimming error” буюу алдаагүй нарийвчлалтай байв.
🌟 Төслийн давуу талууд
-
Аюулгүй байдал нэмэгдлээ:
Хурдны замд хүн оролцоогүй тул аюул, осол аваарын эрсдэл буурчээ . -
Зардал ба цагийн үр ашиг:
Хөдөлмөрийн зардал буурч, төслийн хугацаа товлосон хэмжээнд баригдсан. Автоматжуулсан технологууд нь илүү хурдан бас чанартай үр дүнд хүрчээ . -
Чанар, нарийвчлал:
Миллиметрийн түвшний нарийвчлалтай автомат ажиллагаатай хийгдсэн.
🌍 Цаашдын боломж ба сорилтууд
-
Хувьд хөгжүүлэх боломж:
Энэ төсөл нь автоматжуулсан зам барилгын технологийг дэлхийд үзүүлэх том жишээ болж, Европ, АНУ-д ч энэ технологийг асуудалгүй нэвтрүүлэх боломжтой жишээ болов . -
Хөдөлмөрийн зах зээлд нөлөө:
Энгийн хөдөлмөрийн хэсгийг автоматжуулснаар зарим хүний хөдөлмөрийн хүч багасах ч, засвар үйлчилгээ, системийн хяналт, программчлал зэрэг шинэ мэргэжлүүдийн эрэлт нэмэгдэх юм.
✅ Дүгнэлт
Хятадын бүтээсэн энэ шинэ туршлага нь 157.79 км урт хурдны замыг хүний оролцохгүйгээр бүтээсэн нь дэд бүтцийн төслийн түүхэнд шинэ боломж нээж байна. Энэ амжилт нь:
-
Робот, дрон, хиймэл оюун ухааны технологийг эцсийн хэрэглээнд амжилттай нэвтрүүлсэн;
-
Аюулгүй байдал, цаг хугацаа, үр ашиг, чанарт давуу талтай;
-
Ирээдүйд зам барилгын салбарт үндсээрээ шинэчлэл авчрах боломжтой акт болж байна.
📌 Эх сурвалж:
-
Europe of Cities – Smart инфраструктур: 157.79 км бүтээн байгуулалт linkedin.com+7europeofcities.com+7reddit.com+7
-
GPC Systems blog – Роботын бүтээн байгуулалт, дрон оролцоо gpcsl.com+1defencepk.com+1
-
LinkedIn постууд – SAP200C‑10 пэйвер, Sany технологи, Beidou нарийн байршил en.clickpetroleoegas.com.br+4linkedin.com+4en.teqnoverse.com+4
Технологи
Toyota компани 2025 оны Устөрөгчийн технологио танилцууллаа

Toyota компанийн нүүрстөрөгчийн ялгаруулалтгүй нийгмийн ирээдүйг цогцлоох урт хугацааны стратеги нь 2025 оны “Устөрөгч ба Түлшний Эсийн Семинар”-ын гол анхаарлыг татав. Бага хурлын үеэр тус компанийн удирдлагууд устөрөгч дээр суурилсан технологийг хөгжүүлэх зорилго, төлөвлөгөөгөө танилцуулж, мөн бизнесийн цар хүрээгээ хэрхэн тэлэх талаар олон шинэ санаачлагыг танилцуулсан юм.
Toyota компанийн “Хөдөлгөөнт Шинэ Технологийн Ерөнхий Инженер Жэй Саккетт” нээлтийн үгэндээ:
“Өмнө нь бидний өрсөлдөгчид байсан компаниудтай одоо хамтран ажиллаж, устөрөгчийн түлш цэнэглэх холболт, протоколын нийтлэг стандартыг боловсруулах ажилд оролцож байна. Учир нь бид салбарын нийтлэг стандарт тогтоох нь өөрсдийн өрсөлдөх давуу талаас ч илүү ач холбогдолтой гэж үзэж байна”, хэмээн онцолсон.
Toyota-ийн олон чиглэлт стратеги ба устөрөгчийн үүрэг
Toyota нь хүлэмжийн хий ялгаруулалтыг бууруулах чиглэлээр олон нийтэд зориулсан үйл ажиллагаагаа ихэвчлэн гибрид, залгадаг гибрид болон цэнэглэдэг цахилгаан (BEV) технологи дээр төвлөрүүлсэн ч устөрөгчийн түлшний эс дээр суурилсан цахилгаан хөдөлгүүрүүд (FCEV) нь олон чиглэлт стратегийнх нь чухал бүрэлдэхүүн хэвээр байна. Ялангуяа ачааны хүнд даацын тээврийн салбар гэх мэт их хэмжээний CO₂ ялгаруулдаг салбаруудад устөрөгч томоохон үүрэг гүйцэтгэнэ гэж үзэж байна.
Жишээ: Long Beach боомт дахь Toyota-ийн ложистик төв
-
Жилд 200,000 гаруй тээврийн хэрэгсэл боловсруулдаг тус төвд Toyota болон FuelCell Energy хамтран Tri-gen систем-ийг бүтээжээ.
-
Энэ систем нь сэргээгдэх био хий ашиглан устөрөгч үйлдвэрлэж, өдөрт 2.3 мегаватт цахилгаан гаргаж, Toyota-ийн үйл ажиллагаанд ашиглаж байна.
-
Үүссэн устөрөгчийн 1,200 кг/өдөр нь хажуугийн хоёр цэнэглэгч станцад хүргэгдэж, хүнд болон хөнгөн жинтэй тээврийн хэрэгслийн түлш болж ашиглагддаг.
-
Түүнчлэн өдөрт 1,400 галлон ус ялгаруулж, уг усыг тээврийн хэрэгслийг угаахад ашигладаг.
-
Энэхүү системийн ачаар жилд 9,000 тонн CO₂ ялгаруулалтыг бууруулах боломжтой болжээ.
Боомтод одоогоор 30 гаруй FCEV ачааны машин ашиглагдаж байгаа бөгөөд эдгээр нь Tri-gen системийн устөрөгчөөр цэнэглэгдэх боломжтой. Toyota-ийн зүгээс өдөрт 20,000 удаа хүнд даацын тээврийн хэрэгслийг устөрөгчөөр цэнэглэж, агаарыг цэвэршүүлэх боломж байна гэж тооцож байна.
FCEV (Устөрөгчийн цахилгаан машин)-ийн давуу талууд
-
Ачаалал даах чадвар нь дизель тээврийн хэрэгсэлтэй ижил түвшинд
-
Цэнэглэх хугацаа: 15–20 минут (харин BEV бол 90 минут орчим)
-
Ялгаруулалт: зөвхөн усан уур
Инноваци ба хамтын ажиллагаа
Toyota нь 2014 онд анхны масс үйлдвэрлэгдсэн FCEV болох Toyota Mirai автомашинаа танилцуулснаар устөрөгчийн технологид тэргүүлэгч болсон.
-
Уг автомашинд ашигласан полимер электролитын мембран түлшний эс (PEM fuel cell) нь устөрөгчийг цахилгаан болгон хувиргаж, найдвартай ажиллагааг баталсан.
-
Сүүлийн жилүүдэд Toyota-ийн технологи нь ачааны автомашин, хөдөлгөөнт болон суурин генератор, эмнэлгийн нөөц тэжээлийн систем зэрэгт амжилттай туршигдаж байна.
Бусад томоохон хэрэглээ:
-
АНУ-ын Үндэсний сэргээгдэх эрчим хүчний лаборатори дээр 1 мегаваттын түлшний эсийн систем суурилуулсан.
-
H2HQ төв дээр ирээдүйд ашиглах микро-тор (microgrid) системд түлшний эсийг ашиглана.
Сорилт ба ирээдүй
-
Цэнэглэгч станцын хомсдол нь устөрөгчийн хэрэглээний хамгийн том бэрхшээл хэвээр байна.
-
Toyota энэ саадыг арилгахын тулд дэд бүтцийн өргөтгөл хийж, хамтрагч байгууллагуудтай нягт хамтын ажиллагаа явуулж байна.
Дүгнэлт: Ирээдүй рүү чиглэсэн зам
Бага хуралд Калифорни, Техас зэрэг мужуудаас 500 гаруй төр, хувийн хэвшлийн төлөөлөгчид оролцож, Toyota гол илтгэгчийн хувиар устөрөгчийн эдийн засгийн бодлого, технологийн ирээдүйн талаар үзэл бодлоо хуваалцав.
“Энэ зам амар байгаагүй. Гэхдээ энэ бол зөв зам,” хэмээн Toyota-ийн түлшний эсийн шийдлийн ерөнхий менежер Thibaut de Barros Conti хэллээ.
Технологи
🎮 “Switch 2” маш сайн зарагдсаар найман жилийн өмнө гаргасан анхны загварынхаа амжилтыг эвдлээ

Nintendo компани видео тоглоомын “Switch 2” төхөөрөмжөө худалдаанд гаргасан эхний дөрвөн өдөрт 3.5 сая ширхэг борлуулж, найман жилийн өмнө гаргасан анхны загварынхаа амжилтыг эвдлээ. 2017 онд гарсан анхны Switch эхний сардаа 2.7 сая ширхэг борлуулагдаж байсан бол, шинэ загвар нь цөөхөн хоногийн дотор энэ тоог давсан нь тус брэндийн үнэнч хэрэглэгчид болон шинэ тоглоомчдын дунд ямар их хүлээлт үүссэн байсныг илтгэж байна.
Тус компани 2026 оны гуравдугаар сар хүртэл 15 сая ширхэг “Switch 2” борлуулах зорилт тавьсан бөгөөд энэхүү зорилгодоо богино хугацаанд хүрэх өндөр магадлалтай байгааг шинжээчид онцолжээ. Хямд өртөг, сэргээгдсэн техник хангамж (upgraded hardware), 4K дэмжих боломж, шинэ тоглоомуудтай уялдсан эко систем нь хэрэглэгчдэд илүү сэтгэл татам байдал үүсгэж байгаа юм.
🌐 Switch 2 нь NVIDIA-ийн шинэ чипсет (custom Tegra X2)-ээр тоноглогдсон бөгөөд гүйцэтгэл болон график сайжруулалт нь геймерүүдийн сэтгэл ханамжийг дээшлүүлжээ.
-
Нийгэм1 month ago
“Зуны зугаа” шоу тоглолтын үеэр бусдын биед халдаж, танхайрсан 35 дуудлага цагдаагийн байгууллагад бүртгэгджээ
-
Нийгэм2 months ago
Сэрэмжлүүлэг: Нийслэлд энэ сарын 15-18-ныг хүртэл бороотой сэрүүн өдрүүд үргэлжилнэ
-
Нийгэм1 month ago
Танилц: Зургаадугаар сард зоxион байгуулагдаx Үндэсний бөxийн барилдаанууд
-
Нийгэм2 months ago
Ковидын шинэ давлагаа Азийг нөмөрчээ
-
Нийгэм1 week ago
Сэрэмжлүүлэг: Гэмгүй залууг хажуугаар нь өнгөрөхдөө хутгалж, яаж байгаа юм гэхэд “Гүйцээчихнэ шүү” гэжээ
-
Нийгэм1 month ago
А.Бямбажаргал хүүг 10 дахь хоногтоо эрэн хайж байна
-
Спорт4 weeks ago
Ч.Батзориг: За, тэр гар ачлаа
-
Спорт2 weeks ago
Ө.Тулгаа: Сайxан “Начин” болчиxод болно доо л гэж боддог байлаа